W roku ubiegłych hongkońskie metro postawiło na lotnisku automat do sprzedaży biletów na pociągi Airport Express oraz kart Octopus tzw. MTR Ticket and Octopus Selling Machine. Dla wielu to wygoda, wszak nie trzeba stać w kolejce do MTR Customer Service. Jest tylko jeden haczyk. Jeśli nie jesteśmy sami to kupując bilet obok w Customer Service otrzymamy sporą zniżkę korzystając z przejazdu grupowego. Im więcej osób z nami podróżuje tym większa będzie zniżka. MTR Ticket and Octopus Selling Machine sprzedaje natomiast tylko bilety jedorazowe na pociągi Airport Express i kupując 3-4 bilety w maszynce, zniżka co oczywiste nie zostanie nam naliczona.
MTR to firma przyzwyczajona do zarabiania. Ubiegłoroczny zysk netto wynoszący 5 miliardów złotych w przeliczeniu, w niewielkim tylko stopniu wypracowany został ze sprzedaży biletów (głównie wynajem powierzchni handlowych i budowa mieszkań) co nie znaczy, że MTR na biletach ma tracić. Oczywiście informacje na automacie jest klarowna – sprzedaż biletów jednorazowych na Airport Express, oczekiwać jednak od pasażerów by wiedzieli jakie zniżki im przysługują jest bez wątpienia nierealistyczne.