Kara za ziewanie przy kliencie

 

Jednogwiazdkowa restauracja Michelin – Lei Garden w Sha Tin, słynąca m.in. z wyśmienitego dim sum, zasłynęła niedawno z ponadnormatywnego gnębienia swoich pracowników.  A oto nietypowy cennik kar w Lei Garden:

  • Ziewnięcie przy kliencie – 20 HKD (9 zł)
  • Błędne wprowadzenie zamówienia do komputera restauracji – 20 HKD (9 zł)
  • Podanie niewłaściwego dania klientowi – 20 HKD plus cena zamówionego dania
  • Spóźnienie się do pracy i wcześniejsze jej opuszczenie (od 1 do 15 minut) –  100 HKD (45 zł)
  • Spóźnienie się do pracy i wcześniejsze jej opuszczenie (od 15 do 60 minut) –  200 HKD (90 zł)
  • Błądzenie w chmurach w trakcie zebrania pracowników restauracji – 20 HKD (9 zł)

Pracownicy Lei Garden się buntują, choć z punktu widzenia pracodawcy, powyższe kary są z pewnością całkowicie uzasadnione. Jako klienta restauracji z jedną gwiazdką Michelin, nie życzyłbym sobie również by kelner mi ziewał przy odbieraniu zamówienia, a tym bardziej pomylił się w jego realizacji. Obsługa kelnerów w takich restauracjach ma być super profesjonalna, kelnerzy powinni poruszać się bezszelestnie, szybko przynosić nam zamówione posiłki i nie żebrać o napiwek.