[tvideo type=”youtube” clip_id=”n5MDR8d9O3g”]
Zapewne wszyscy, którzy pojawili się wczoraj w Hung Hom, mieli świadomość ważności wydarzenia. Niestety nie było szampana a pamiątkowe zdjęcia i skrywane łzy.
Przeprawy promowe pomiędzy Hung Hom i Central rozpoczęto w 1965r., by rozładować duże natężenie ruchu na przystani promowej w Tsim Sha Tsui. Pierwotnie przystań promowa w Hung Hom była około 900 metrów na północny-zachód od obecnej lokalizacji, blisko domów studenckich Polytechnic University.
W 1988, przystań przesunięto w tymczasowe miejsce, w blisko Hung Hom South Road, na skutek rozpoczętych prac przy odzyskiwaniu gruntu. Obecną przystań otwarto w 1991r., razem z pętlą autobusową oferującą połączenie do East Kowloon, Ma On Shan i Tin Shui Wai. W 1999r., Star Ferry przejęło serwis do Wan Chai, świadczony do tej pory przez Yau Ma Tei Ferry. Jednak gdy w 2007r., przy kolejnym odzyskiwaniu gruntów, przesunięto przystań w Central, przeprawy do Hung Hom zaczęły gwałtownie tracić na popularności.
Przy dawnym położeniu przystani pasażerowie mieli około 10 minut pieszo do dzielnicy finansowej Admiralty, a przy nowym konieczna stała się dodatkowa podróż autobusem. Od tego też okresu rozpoczęła się agonia serwisu do Hung Hom. Bliska utrata pozycji Hung Hom jako centrum przesiadkowego dla pasażerów udających się do Sha Tin, także nie wróży przyszłości dla ewentualnego wznowienia serwisu.
Jak zapowiada MTR w przyszłości będzie bezpośrednie połączenie metrem z Sha Tin do Central. W ostatnich 12 latach serwis do Hung Hom przyniósł Star Ferry stratę 20 mln dolarów (8 mln zł). Z Hung Hom nadal przeprawić się można do North Point i Kowloon. Serwis obsługiwany jest przez New World First Ferry Services.