“Przekraczając pas mielizn. Wieczornej gwiazdy blask, to jasny dla mnie znak.Niech więc nie jęczy w morzu mielizn pas, gdy ruszę sam na szlak. Tak się kołysze odpływ, jakby spał, głęboki żłobiąc rów. W bezdenną otchłań, gdzie swe leże miał, powraca znów. Wieczorny głosi dzwon, 0statni rozbłysk zórz, Lecz niechaj nie brzmi żałobliwy ton, choć pora już. Choć może ponieść woda łódź mą aż gdzieś poza kres i czas, Pilota mego ujrzę wreszcie twarz, gdy minę mielizn pas”. Przełożył Maciej Froński
Każdy prom jest gwiazdą… Miejska legenda mówi, że Buxoo nadał imiona swoim statkom: Morning Star i Evening Star, zainspirowany wierszem Alfreda Tennyson’a “Crossing The Bar” (pol. “Przekraczając Pas Mielizn”)
Star Ferry zostało założone w 1988 roku przez zamożnego Parsa – Dorabjee Nowrojee, kupca, piekarza i hotelarza, który pierwsze pieniądze zarobił handlując opium. Dorabjee Naorojee zakupił w 1880 roku dwa statki parowe (Morning Star i Evening Star) od niejakiego pana Buxoo i jako pierwszy uruchomił regularne połączenie promowe pomiędzy wyspą Hongkong a półwyspem Kowloon, który Anglicy przejęli od Chin w 1860 roku, po zakończeniu drugiej wojny opiumowej.
Przechodząc na emeryturę 10 lat później, Nowrojee sprzedał Star Ferry firmie: Hongkong and Kowloon Wharf and Godown Company Limited, w tamtym czasie należącej do słynnej spółki Jardine, Matheson & Co.oraz niemniej słynnego biznesmena i filantropa Paul’a Chater’a. Wharf do dzisiaj zarządza Star Ferry, choć głównym akcjonariuszem firmy jest niemniej potężny Wheelock & Co.